onsdag 29. juli 2015

Superenkelt brettekort

Når du leser dette sitter jeg på en strand i Kroatia med
en paraplydrink i hånda og nyter havutsikten :)

Hei hopp!

I dag tenkte jeg å vise dere hvordan dere kan lage et enkelt brettekort, uten å bruke for mye tid.


Mål til kartong på 12" x 6". Dette er basen på kortet og skal preges ved 3" og 9".

Velg ut de mønsterpapirene du ønsker å bruke. Jeg bruker gjerne to, tre eller fire lag, men har i dag valgt bare to.


Skjær to paneler på 2 7/8” x 5 7/8” og to paneler på 2 6/8” x 5 6/8”. Dersom du ønsker å pynte kortet på innsiden også lager du dobbelt opp (det har jeg gjort her). 

Om du ønsker tre lag, skjærer du til et lag til på 2 5/8” x 5 6/8” på alle panelene. Dette vil da være det laget som plasseres ytterst.


På mitt kort har jeg laget falsk søm på alle panelene, svertet dem med distress ink – pumic stone og brukt kantskrape fra Tim Holtz. 


For å pynte skrivefeltet på innsiden, skjær til kartong på 5 7/8” x 5 7/8” som skal være rammen, og hvit kartong/mønsterpapir på 5 6/8 x 5 6/8.

Du har nå gjort klar alle delene til kortet. 


Fest på ønsket motiv kun på det ene panelet på forsiden. Det kan være et stempel du har fargelagt, et tekststempel eller et bilde.


Jeg festet motivet mitt på venstre side og valgte borrelås som lukkemekanisme.  


Pynt med det du måtte ønske av blomster, bånd, metallpynt, perler og osteklut.

 


Ferdig! :)

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails