lørdag 19. mars 2011

Dørskilt og LO - Inkido

 Da er jeg igang igjen jippii, føler meg enda litt rusten meeen det går rette veien! Og min datter syns jeg er verdens beste mamma i dag. Dette navneskiltet ble hun veldig stolt og glad for. Det at hun kunne sette opptatt på døra, at hun nå er så stor at hun har noe hun skulle ha sagt, DET var stas. For en gave det er å scrappe altså.

Hjertet er laget ut av bølgepapp jeg hadde liggende. Jeg hadde et chipboard hjerte kjøpt hos Linda for lenge side og fant ut det var en flott mal. Så malte jeg bølgepappen med noen lag med gesso og litt crackle paint på kantene. Før jeg beynte montering av mønsterark pluss stæsj. Båndet har jeg festet med Tim Holtz Idea-Ology Tiny Attacher, den er suveren!! Trodde aldri jeg skulle bli så gira for en stiftemaskin, men denne er digg altså!
Båndet har jeg knytt i en knute og limt fast til underlaget med kraftig superlim. For så å lime på en silkeblomst av samme type Blomster - Offray - Petal Violet 5 W/Pearl S/White  oppå knuten, dette også med superlim. Holder kjempegodt fast altså!


 Bling og stæsj må på et navneskilt til ei jente på sju år♥
Her er hva jeg ellers har brukt på hjertet:
Bånd - Feather Boa
Mica Flacke - PEARL 4 oz Small (på skyene)
Stempel - Stampendous - Bird Cage Trio
Tim Holtz - baubles (glassperlene som henger)
Golden - Gesso White
Tim Holtz - Crackle Paint - Picket fence
 
Ark brukt på forsiden (hvor Mia Sol står) er:
Papir - Inkido - Mathea/Royal Red (utrolig dypt og vakkert ark)
Arkene brukt på baksiden er:
Papir - Inkido - Is this Love?/Breathe
Papir - Inkido - Rosehage/Romantisk StripePapir - Inkido - Rosehage/Engel Damask
De går utrolig godt sammen alle arkene, utrolig lett å jobbe med :)

Ellers på hjertet har jeg brukt litt fra en Prima - Winter Branches/Icicle, Jeg har brukt Sjablonger kjøpt hos TreL. Hun har mange geniale inne, akkurat den swirlen jeg har brukt, har jeg satt sammen diverse fra to sjablonger. De gule er råbillige og suveren kvalitet på, alle er gode altså! Får ikke nok av de hihi! Jeg har brukt min ved å male i med hvitt for å få et lag i bakgrunnen. Her er link direkte til sjablonger/masks.


Det gikk endel stæsj på dette hjertet så jeg ramser opp det siste her hihi: Tim Holtz teip som jeg har dempet ved å male over med utvannet akrylmaling, hjemmelaget blomst laget av de lekre arkene til Inkido og flettet inn litt rosa bånd jeg hadde til overs, i midten er det disse lekre Sparklers fra Websters Pages. Jeg bare digger dem, noe så vakkert sukk!! Jeg har også stemplet noe av et lekkert motiv fra Stampendous - bird cage trio, for noen flotte stempler altså. Bare husk å lese på hvordan å bruke dem. Genialt til å bruke med akrylkloss og det at det er motiv på baksiden så du ser akkuuurat hvor du stempler hen! De skal jeg leke mere med ja! 


Så lagde jeg også en LO av disse flotte arkene, her er den:



På denne LOen har jeg også brukt sjablonger/Masks, både bokstavene og tallene. Bokstavene har jeg bare markert, mens tallene har jeg fyllt i med grå tusj. Malings klattene er jeg laget ved å bruke Claudine Hellmuths flotte maling. Tynnet den ut i vann og brukt en tannbørst for å få de veldig små prikkene. Mens den gule er et tannbørsthode til en elektrisk tannbørst hvor jeg bare har splæsjet det på :) Farvene jeg har brukt er: 
Akrylmaling - Ranger - Classic Teal og Dab Of Yellow. Bokstavene Hviske tiske er laget av Maskeringsteip Eclipse Strips som Linda har i butikken. Den liker så godt å bli malt på, stemplet på osv. Som jeg da malte med farvene nevnt over og hvor jeg klipte ut bokstavene ut av teipen og etter montering har jeg hatt på Glossy Accent. (Dessverre ble bildene veldig lyse akkurat på toppen, så bokstavene er egentlig endel mørkere)
Arkene brukt på denne er: Papir - Inkido - Rosehage/Romantisk Stripe og Papir - Inkido - Is this Love?/Live, pluss Bazzil - White Canvas. Jeg har inket kantene på mønsterarket og kartongen med myk blyant og gnikket utover.Bokstavene er Thickers - Chipboard - Emerald Flocked/black og Thickers - foam - Lullaby.




Håper alle har en flott helg! Happy Scrapping!


Hilsen Linn

1 kommentar:

  1. Så flotte ting du har laget, Linn!
    Elsker LO'en - det var ordentlig genialt å bruke bokstavsjablonger på den!
    Supersøtt dørskilt også, kan tenke meg Mia ble fornøyd, ja :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails