tirsdag 23. september 2014

You are loved - Mixed media kort

Her en kveld jeg hadde sovnet, våknet jeg av en ide. Hva om man tok å la et passe lag med molding paste oppå Khadi Papers. Og mens den enda var vått, brukte opp litt gammelt stæsj. Som disse geniale flotte Prima Resist Canvas. Sikkert mange som har dem enda tror jeg. De er jo så flotte å spraye eller inke på noe vis.

Men jeg så for meg at bakgrunnen med moldingpaste med disse nedi. Ville gi en spennende struktur og så ha gouache maling og annen vannløselig maling oppå. Både på selve den tørkede bakgrunnen og på disse canvas bitene.

Jeg filmet seansen hvor jeg lekte meg med mediumene og malingen. Du får da også se at jeg plagdes endel hihi! Fargevalgene ble ikke helt som planlagt men ble antakeligvis bedre enn hva jeg hadde tenkt ut ;)

Jeg snakker engelsk i videoen, og jeg håper det er lett forståelig for alle sammen ♥ Det er litt lavt da jeg ikke er helt trent med bruk av mikrofon enda. Men lover jeg skal øve så lyden blir bedre. Du må nok skru litt opp for å høre hva jeg sier :P Gi gjerne tilbakemelding om du savner norsk teksting. Da kan jeg sikkert i neste video skrive inn litt her og der.


Her er kortet jeg har laget i bildeform :)

 Khadi papers er helt vidunderlig med medium. Jeg må si jeg ble veldig overrasket at det tålte slike tykke lag og masse væske. Uten at det enten krøllet seg endel eller vridde seg. Det er et fantastisk papir å jobbe med! Som nevnt i et tidligere innlegg, har planer om å lage meg en AJ bok med disse arkene helt klart!
Her kan du se noe av strukturen fra molding paste og også hvordan canvas bitene er plassert nedi bakgrunnen. Jeg var ikke super pertentlig når jeg gjorde det, ville det skulle se "hjemmelaget" ut hihi! Jeg brukte ikke bare Gouache paint på blomstene og bakgrunnen. Men også de flotte Inktense blyantene. Fargene er så dype og vakre ♥
Her er noen lag med osteklut, som ikke ble helt som jeg hadde forestilt meg. Må nok øve meg fram til det jeg ser for meg. Som sagt jeg drømte om dette kortet ganske så tydelig. Men et annet uttrykk kom fram :) Men øvelse gjør mester har jeg hørt! Krystallene er fra Papirdesign. Jeg har brukt klare og de koksgråe.

Produktliste:
Khadi Papers
Light Molding Paste
Molding Paste 
Dylusions Ink spray - Funky Fuchsia
Dylusions Ink Spray - white linen
Gouache paint
Craft Scraper - Ranger
Inktense Blyanter
wycinanka - alfabet og hjerter

Håper dere fikk både en god latter av å se meg plages hihi og kanskje ble litt inspirert også ♥
Varm Scrappehilsen fra 
Linn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails