tirsdag 6. september 2011

Minikurs, gavepose


Jeg har laget et minikurs for å forklare hvordan gaveposen jeg viste fram i et tidligere innleg lages:

1. Kutt ett ark til størrelsen 8,5 x 11 tommer. Lag brettekanter slik som tegningen under viser. Når du har gjort det, bretter du alle kantene innover.



2. Snu arket med utsiden opp. Sett en finger i det ene krysset, der pregelinjene møtes og brett hjørnet av bunnen bakover til 2,5”-linjen. Gjør det samme i alle fire hjørnene. Da skal det se slik ut (jeg har også satt på limfirkanter på dette punktet, men det kan det være greit å vente med til posen er ferdig bretta):



3. Snu arket med innsiden opp. Brett kantene inn på nytt:




4. Løft opp langsidene og klem inn kortsidene, slik at du får en poseform. Nå kan du også lime fast skøytene på innsiden posen. Pass på at du ikke setter firkantene for langt ned, slik at ikke posen vi åpne eller lukke seg. Se på bildet under punkt 2 for plassering av limfirkanter. Jeg har i tillegg tatt en på hver side, litt lenger ned. Du ser hvor det kan være greit å lime når posen er ferdig bretta.



5. Når posen er ferdig limt, kan du lage hull til å tre bånd gjennom. Jeg bruker eyelets for at hullene skal se litt finere ut.




6. Pynt posen, og den er ferdig!


Bare spør hvis det er noe som er uklart!
Lykke til :)

- Lene -

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails