lørdag 10. mars 2012

Hjertebilde

Med utgangspunkt i et papphjerte (samme som jeg har vist i inlegget under), har jeg laget et bilde til å henge på veggen.



Det første jeg gjorde var å male hjertet hvitt. Det måtte noen strøk til for å få det ordentlig hvitt, på dette bildet er jeg ikke ferdigmala enda:


Det neste jeg gjorde var å klippe til det bildet jeg ville bruke, og male kanten rundt det. For å få en finere overgang mellom hjertet og bildet, hadde jeg lim på hele kanten rundt bildet, og på den kanten som jeg mala. Deretter limte jeg hvitt silkepapir på hjertet.

Da limet hadde tørka tok jeg en pensel med vann på, og laget en våt kant rundt bildet, på den delen uten lim. Dette gjør at kan rive av silkepapiret over bildet, og få en fin og jevn kant der du vil at papiret skal rives.

Jeg ville ha bildet litt enkelt, så det eneste jeg har pynta med er ei perlesnor.



- Lene -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails