mandag 12. mars 2012

Analoge notater

Av de mange fine dekorasjonstingene TreL har fått inn, er blant annet en notatblokk. Den finnes både med hjerte og eple. Jeg var så heldig å få den med eplet på.


Det første jeg tenkte på da jeg så denne, var logen til Apple og med en Apple-frelst mann i huset, var jeg ikke i tvil om at jeg måtte lage noe i den stilen.

Det første jeg gjorde var å male hele eska hvit, både innsiden og utsiden:


For å få eska til å ligne en Mac, tok jeg et ark i sølv som jeg kuttet slik at det passet til eskas lokk. Deretter la jeg lokket på arket og tegnet av eplet. Jeg unnlot å tegne stilken, og tegnet også en halvsirkel inn i eplet, slik at det skulle ligne Apple-logoen. Eplet skjærte jeg ut med skalpell.


Da jeg var ferdig å kutte eplet, var det bare å lime arket på boksen. Jeg har brukt Dymo til å lage teksten.



Så, i tillegg til Mac'en har mannen i huset nå også en notatblokk av papir :)

- Lene -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails