torsdag 19. mars 2015

Art Journal - Music feeds my soul.

Heisann alle sammen :) Åh så godt det er å få malt litt i Art Journal boka mi.

Her har jeg collaget vintage noteark i min Dylusions Journal og jeg brukte Matt medium til denne jobben. Matt medium er glimrende til collage av tynne ark syns jeg. Så fortsatte jeg å jobbe lagvis med de herlige pastellene TreL har inne. De er jo vannløselige og matte i uttrykk. Ja vi ble bestevenner med en gang vi møttes hihi! I tillegg har jeg brukt litt Dylusions Ink sprays å mikse med.
Gitaren er laget med sjablong og jeg har brukt Texture Paste fra Prima/Finnabair. Jeg liker så godt hvordan sprekkene kom fram. Fra de helt små interikate til litt større, alt ettersom hvor tykt lag man tilfører. Da jeg så hvor vakker gitaren ble i sølv sprekker, måtte jeg også gjøre det med notene.
Dette mediumet fra Prima har virkelig blitt en stor favoritt. På ene måten er det smidig så du kan male med det. Men det er også i tillegg volum i, så man kan bruke det med sjablonger/stensiler/masks. Uten at man trenger å være redd for at det vil lekke under stensilen. En annen ting som bare et tips. Hvis du ønsker malinger metallisk. Så kan du tilsette noe av denne sølvfargede i feks en turkis akrylmaling og få metallisk turkis farge. Og det syns jeg er en flott ting å gjøre :) Alle måter vi kan integrere og blande våre medium og farger jo bedre syns jeg!
Etter gitaren var tørket, malte jeg lag på lag med soft pasteller og sprayet med vann. For å få litt bevegelse i bakgrunnen. til sist brukte jeg en sort blyant - Inktense for å fremheve gitaren enda mer.
Bokstavene har jeg skjært ut med min Silhouette Cameo. Mønsterarket er fra de brilliante Studio Light - Paper pads. Jeg må si de har virkelig fått ben å gå på. Jeg bare elsker de mønsterarkene! Notene fikk jeg til ved å bruke en round brush (rund pensel) og India Ink  og malte frihand rundt sirklene.

Som sidene mine heter Music feeds my soul, så håper jeg du hører musikk som kanskje inspirerer deg  i dag ♥ Jeg merker ofte at å ha litt gode rytmer på øret, hjelper på både humør og kreativiteten hihi!

Ha en fin dag alle sammen, varme ønsker fra Linn



2 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails