lørdag 1. mars 2014

Art Journal ~Watch your toes...

Åh jeg bare bobler over av AJ prosjekter for tiden. Kunne malt sikkert ti timer om dagen hvis jeg hadde hatt energi og mulighet til det hehe.

Her er siden jeg har laget:
Jeg har bare brukt Reeves Gouache maling til bakgrunnen. Det var kjempegøy å jobbe lag på lag. Jeg brukte også endel stensiler og tørket av når det var nesten tørket. Så jeg fikk en slags skygge effekt i bakgrunnen.
Jeg kan IKKE ta æren av å ha tegnet bena på frihand. Jeg googlet litt og fant noen som lignet på hva jeg ønsket. Så skisset jeg av skjermen og tærne ble litt skjeve og skakke hihi. Men sjarmen er jo at ikke alt er perfekt;) Malingen jeg har brukt er Gouache i mange mange lag. Så har jeg brukt litt Prismacolor blyanter oppå for å få fram strukturen. Fargene i Gouche jeg blandet for å oppnå hudfarge var: Yellow Ochre, rouge brilliant og white. Mest hvit da, og pittelitt av den røde og litt mere av Yellow Ochre :)
De små ordene som står rundt omkring på LOen er fra Tim Holtz. Det er utrolig flotte Rub-ons som fester seg lett til underlaget. Klistermerke bokstavene er fra diverse produsenter. Malingen er så digg å leke med lag på lag på lag. Nesten vanskelig å stoppe egentlig. Og den trives svært godt i Dylusions - Creative Journal, en av mine favoritt bøker å jobbe i. Skal jeg bruke medium eller sprayer så bruker jeg først å enten ta på vanlig Gesso eller Clear Gesso. Da tåler disse sidene ganske så mye hard behandling. 

Takk for titten alle sammen :) Hjertelig hilsen Linn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails