søndag 17. mars 2013

Påskeegg

Jeg har lenge hatt lyst til å lage et slikt påskeegg, og endelig er det gjort.
Synes det ble utrolig kult.
TreL har inne 3-pkn med påskeegg uten dekor.
Jeg har brukt det midterste egget.


Jeg stanset ut mange tannhjul med en ny dies fra DoCrafts/Chronology.
Den inneholder hele 9 små dies, så her er det mye dies for pengene :)
(disse er også flotte å dekorere gutte/manne-kort med)
Tannhjulene limte jeg oppå egget med Glossy accent.
Deretter dekte jeg egget med små biter med metalltape.


Når hele egget var dekt, gikk jeg over med en butt gjenstand, for å få frem alle konturene.
Jeg brukte en dings som brukes til tørrembossing, men en strikkepinne eller en penn med spissen inne funker også.
Jeg lagde små fordypninger langs kanten på firkantene, for å etterligne skrue/spikerhull.

Til slutt gned jeg egget inn med sort akrylmaling.
Det fester seg i krinkler og kroker, men er lett å gni av på flatene. 
Så er det bare å la tørke.
 

Et litt annerledes egg til en liten tøffing :)

Klem,
Lise

2 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails