onsdag 13. mai 2009

Veggpynt :)))


Klikk på bildene for å se detaljene nærmere :D






Bazzill Strips/French Vanilla
Brush Set - Claudine Hellmuth - Studio Artist Brushes - Utrolig gode pensler
Canvas - CH - Sticky back 8.5" x 11"
Chipboard - Grafix - 12"x12"
Golden Paste - Crackle Paste 8 oz
Golden Paste - Molding Paste 8 oz.
Golden - Gessos & Grounds
Studio mulit Media - Ranger/Matte
Clearstamp - Glitz - Distressing
Bånd - Beaded Teardrop Fringe 7/8"
Hjemmelaget stjernestensil
Glimmermist - Olive Vine, Pink Taffy, Old Lace og Suede
Distress Crackle Paint - Antique Linen, Old Paint, Brushed Corduroy blandet med walnut stain distress reink dråper
Maling - Delta - Glitter Glaze - Det ser du langs hele kanten, inni båndet under bildet, i swirlen, i fugleburet og på selve bildet
mirror - Heidi Swapp - birds, clear and pink
Dabber - Lights - Snow Cap
Blomster - kvast - 60 White Lily of the Valley
Clearstamp - Glitz - Distressing
Crackle Accents m/tupp
Thickers - Giggles - White
Applique set fra Melissa Frances
Bokpapir - sprayet med glimmermist -
Diverse: roseknopper, utklipte blomster fra ukjent merke og Prima Journaling Notes
****************************************
Som dere ser er det mye som "skjer" på denne hihihi! Denne veggpynten er laget med bunn av Chipboard i 12x12. Ville ha en solid bakgrunn til å ha på veggen og også få prøve å bruke mediumene som Crackle Paste og Molding Paste. ÅHHHH det var sååååå gøy!!!! Og så enkelt at fy hvorfor har jeg ikke gjort noe slikt før. Har lite mønsterark på denne da, men med så mange flotte medium som de nevnt, bruk av glimmermist, maling, glittermedium osv osv. Så det ble fort nok å ha på ja hihi!!!
*Jeg preparerte bakgrunnen med Gesso slik at medium som Crackle Paste og Molding paste skulle sitte godt fast og fungere optimalt.
*Bildet er skrevet ut på lerret, prøvde først å behandle lerretet med gesso før jeg printet, men da ble den mere som en transparent. Noe min Canon Inkjet printer ikke liker så alt for godt hihi! Men vil man segle bakgrunnen sin for å bruke mange medium som Glimmermist og lignende, så er Gesso glimrende.
*Ellers har jeg også brukt overføringsteknikk. Nede til venstre og oppe til høyre, kan dere se antydning til Prima mønsterpapir ;) Der har jeg altså brukt Claudine Hellmuth sin multi medium og "limt" det fast med mønsteret ned i bakgrunnen. Latt det tørke og så brukt sprayflaske og våtserviett og gnikket vekk selve papiret, så bare blekket sitter igjen i selve bakgrunnen! Har faktisk klart å bruke opp en slik krukke på 118 ml jeg. LINDA jeg må ha meeer hihihi!
*Så har jeg hatt rikelig med Molding paste og Crackle paste på bakgrunnen. Denen typen crackle paste er spennende. Er jo beregnet på lerret men denne fra Golden går heeelt fint å bruke til slike mixed media prosjekt. Trodde kanskje det skulle gjøre slik at pappen bølget seg eller trakk seg sammen men neida, mediumet er utrolig nok noe fleksibel!!!Spesielt når man har preparert med Gesso først. Det blir sprekker på en litt annen måte enn med Distress Crackle Paint, et annet uttrykk men sååå kult! Molding pasten brukte jeg rett og slett for å lage flere lag og mere tekstur. På hovedbildet jeg har lagt ut skal dere kunne se lagene.
* Hjemmelaget stensil: laget i photoshop og printet ut på transparent ark på den matte siden. Skjærte ut og brukte spray mount på stensilene for å få dem til å ligge på plass mens jeg sprayet med glimmermist på bakgrunnen. Stjernen er fra hjemmelaget stensil og masse glimmermist og Crackle Accents
* Skjærte ut masse blomster fra et gammelt mønsterark og brukte multi medium også på bokarket og sprayet med masse glimmermist og inket kantene.
* Distress crackle paint, har jeg latt få renne nedover kantene noen plasser på bakgrunnen, likte den effekten det gav. Har brukt fire farver på kantene og til slutt har jeg brukt et nytt favoritt produkt. Nemlig Glitter Glaze, den kan man jo til og med bruke på kopper og kar. Likte så godt selve glittermengden og at man kunne male den på. Den er som en tynn lakk liksom så man påfører med pensel og det tørker fort. Så nå blir det å glitre framover på mine prosjekter hihihi!
Da har jeg vel skravla nok her og håper det var forståelig det meste jeg har gjort. Og kom igjen jenter og gutter, dette er gøy å prøve!!! Dette skal være en gave til mine foreldre, gleder meg å se reaksjonen deres!
Ha en kreativ uke videre og håper dere husker ladde kamera, tømme minnekort.... snart 17 maiiii!!!!!
Hjertelig hilsen fra Linn

3 kommentarer:

  1. Nyyyydelig veggbilde!!!
    Og flott beskrivelse!
    klem Anne

    SvarSlett
  2. Denne er det verdt å komme og titte på i butikken :D Virkelig et syn!
    Takk for herlig bidrag, Linn :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails