torsdag 26. februar 2015

Gjestebok på den Store dagen

Bodø folket har blitt vant til at solen titter fram bak fjellene og skydekket i en stund nå. Først i går på nordsiden av byen tittet endeli de gyldene strålene frem bak det lille "fjellet" og inn i vinduene mine. Den følelsen, ren lykke at jeg endelig kan skryte av denne flotte solvarmen. Full av minner og lovord på hva vi har å se frem til i de ukene og måndene som kommer.

Våren er full av den ene glade begivenheten etter den andre. Da snakker jeg om bryllup, konfirmasjoner og dåp. Disse lykkelige begivenhetene kommer til å fylle å prege værdagen til så mange i en laang laang stund fremover. 
Denne gangen har jeg lyst til å vise dere en idee til hvordan man kan bevare minnene i mange år fremover. Kjærlige, lykkelige ord fra de nermeste runt deg i en bok, som du kan ta frem når det passer deg for å mimre. 

Jeg har dekorert en notatbok, som jeg har tenkt passet perfekt til en konfirmant. Her kan man skrive gaveliste. Familier og venner kan skrive en hilsning og deres lykke hilsninger for fremtiden. 


På denne boken har jeg brukt nok en gang de herlige arkene fra Papirdesign Hell & Lykke
De ulike blåtonene skaper en perfekt harmoni oppå hverandre. Ved å legge mønsterarkene på skrå, blir det mer liv på fremsiden av notatboken. Oppå arkene har jeg brukt et herlig motiv av en jente. Runt henne har jeg brukt flere ulike nyanser og størrelser på blomsterne. 


Du kan dekorere ulike notatbøker akkurat slik du vil ha dem. Du kan pynte dem til bryllup, dåp, eller slik jeg har gjort, til konfirmasjon. Lage eller gi noe som er mer personlig og som passer inn i de viktigste øyeblikkene i livet ditt, er spesielt. Bare tanken på muligheten man har om 50 år er til å smile av. Hva skrev foreldrene eller besteforeldrene på den dagen jeg ble konfirmert og tok ett skritt fram mot voksen livet. Det er en unik gave i seg selv, som varer hele livet ut. 

Lurer du på hva jeg har brukt av matriale, listen finner du under her. 

 Papirdesign - Hell & Lykke, blåklokker 
Papirdesign - Hell & Lykke, Du er invitert 
Papirdesign - Hell & Lykke, Endeli gift 
Papirdesign - Pion Blomster 
Papirdesign - Roser Farget 
Papirdesign - Søte små blomster blå
Papirdesign - Rose Knopper
Papirdesign - Rufsete knopper
Blomster
Singer - Osteklut 
Papirdesign - Halvperler 
Hvitt Bånd
Rufse Kantene 

Sånn da håper jeg dere blir inspirert til å piffe opp notatblokker eller bøker, å ta vare på de dyrebare minnene. 


Klem fra DT Silje Kristin


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails