fredag 5. september 2014

Fester's long lost Sister and Niece - Layout med MANGE lag, medium og pynt!

Heisann ja nå var det virkelig på tide å dele noe nytt! Den helsa har trengt mye oppmerksomhet siden før sommeren. Og sånn er det i perioder dessverre. Men det gjør bare at jeg bobler av hundre ideer når jeg bare har litt energi hihi! 

Som kommer godt fram på denne, hørt uttrykket at det er aldri nok stæsj *kremt*. Denne LOen er laget med det tankesettet kan man trygt si. 

Fordi jeg koste meg så herlig mye, ble det lag på lag på lag ja ☺ Jeg håper dere klarer å se alle lagene og spesielt også glitteret? Det som er genialt med Marabou Strukturgel er at du kan ta det på i både tynne og tykke lag. Bare se bildet under her ☺

Her hvor jeg har lagt det tykt på sammens med små perler får det et helt annet uttrykk enn hvor jeg til høyre har bare malt med det som et tynt lag. Fantastisk artig medium altså!

Loen har mange lag med papir på seg også. Dvs bakest er det Bazzill Basic som jeg har lagt et lag med tøy oppå. En form for tyll kan man vel kalle det. Jeg har limt det fast ved å bruke Mod Podge. Det turkise laget er Khadi Paper som jeg har malt turkis med div akrylmaling. Så et eldre mønsterark jeg har hatt iallefall i et par år hehe! Så til det øverste arket som også er Bazzill Basic White. Hvor jeg først malte den med hvit Gesso og startet dandere i Silkepapir i lange strimler. Jeg tok også etterhvert og brukte Soft Gel Gloss (kan og bruke Mod Podge) siden Gesso er ikke et lim men til tynne lag binder høvelig godt. Dog visste jeg at jeg kom nok til både å miste og male og grise i flere lag over det igjen. Så ville være sikker på at underlaget ville holde ☺

På hovedarket brukte jeg også silkepapir for å skape struktur. Klarer dere å se det på bildet over? De "rynkene" til høyre? Jeg har og såklart brukt Light Molding Paste sammens med noe reste-klistermerker jeg hadde liggende. Jeg tok rett og slett vare på omrisset etter hvor bokstavene før hadde vært. Og brukte det som en stensil ☺Det er så mange ting som kan brukes som stensil, bare ved å være litt oppfinnsom hehe!


Her er det mange lag med maling, glittermediumet, og diverse klistermerker og stæsj. Jeg koste meg virkelig med å lage denne og både bling, maling og glitter. Kan man ha det bedre da liksom! 

Forresten klarer dere å se at jeg er noe lik Fester fra Addams family hehehe! Jeg syns jeg er søkk lik! Her er jeg med mitt skjønne gode gudbarn og vi koser oss masse på Halloween. Vi tar den helt ut hvert år ♥

Her er noe av hva jeg har brukt på LOen min som du kan finne i TreL sin nettbutikk:

Papir - Prima Songbird/Title it

Silkepapir fra TreL


Mod Podge


Soft Gel Gloss

Marabou Strukturgel Glitter Sølv


Gelatos Sort og Hvit


Gesso - Hvit


Light Molding Paste


Khadi Papers 210 gram


Bazzill Classic White


Dotter Papirdesign


MME stickers (tekst)


MME Stickers  (Kameraet)


White Embossing Enamel - Stampendous


Claudine Hellmuth Studio Paint


Liquitex Paint


Collectable Stickers Label 



Da håper jeg dette inspirerte deg og til å leke og eksperimentere. Ehh ja jeg vet jeg tok han helt ut på denne hehe, nok av pynt alle veier. Men det viser også gleden vi delte på Halloween. Vi lekte og tullet masse og bare hadde det gøy ♥ Tror det smittet over på LOen her ♥

Håper alle får en superduper helg! 

Linn




5 kommentarer:

  1. digg digg digg.. elsker LOene dine for hver gang jeg ser på den finner jeg noe nytt.. og det digger jeg :)

    SvarSlett
  2. Tusen tusen takk Jorunn ♥♥♥

    SvarSlett
  3. Herlig, herlig, herlig! Tusen takk Linn <3

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails