mandag 5. september 2011

Pion design, Väntan på Tomten II - del 2

Her kommer bilder av de siste tingene jeg har laget med juleark fra Pion design, Väntan på Tomten.
Jeg har laget et enkelt kort, hvor jeg har brukt både forsiden og baksiden på Vinterfågel. Krystallfuglen jeg har brukt kommer fra Prima. Stjernene er trykket ut med Spellbinders.



Det neste kortet er et brettekort. Her har jeg brukt forsiden på arkene Vinterfågel og Julstjärna. Tagen kommer fra arket Tagsark. For å holde sammen kortet har jeg laget et belte av asetat. Punchen jeg har brukt kommer fra Martha Steward.





- Lene -

3 kommentarer:

  1. Nydelige kort du har laget her. Spesielt likte jeg brettekortet. Nå er ikke jeg helt stø på metoder og fagspråk som blir brukt, så jeg kunne tenkt meg å få en nærmere forklaring på "beltet" du har brukt for å holde kortet sammen og fremgangsmetoden her, hvis det er mulig :))

    SvarSlett
  2. Hei Aina!
    Du lager et belte med å bruke en stripe kartong som du limer endene sammen på.
    På beltet på dette kortet er bredda på kartongen (eller plasten, som jeg har brukt) 1,5 tommer, og lengda er 10 tommer.
    Kortet er 4 x 4 tommer.
    Jeg lager brettekanter, og da lager jeg dem slik at beltet ikke blir for trangt rundt kortet. Jeg lager brettekantene litt under tre tommer fra hver ende. Du kan også gjøre det med å legge kartongstripa sånn ca midt under kortet og brette den rundt kortet, for så å feste enden.
    Når du har gjort dette, får du et belte som du kan tre over kortet.
    På det første kortet jeg har laget, er beltet mer synlig:
    http://trelblogg.blogspot.com/2011/03/konfirmasjon-jente.html

    Håper dette var forståelig. Du får si fra hvis du trenger en nærmere forklaring.

    SvarSlett
  3. Tusen takk for veldig god forklaring :)) Nå forstod jeg hvordan beltet er laget og skal brukes. Det ga meg absolutt nye ideer for kortlaging. Ha fortsatt en fin kveld :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails