søndag 15. desember 2013

3.søndag i advent

Hei alle sammen!

Tenk at det er 3.søndag i advent i dag, og bare 10 dager igjen til jul! Jeg er, som vanlig, ikke i rute, men jul blir det uansett. Det er jo mye artigere å sitte på scrapperommet, ikke sant? Tenkte å vise dere et triks som jeg er veldig begeistret for, og det er å froste roser. Det gir et dust romantisk uttrykk med bling. Det er selvsagt nydelig å gjøre på for eksempel snøkrystaller, swirler, stempelmotiver, og listen kunne fortsatt i en evighet. Det er bare fantasien som setter grenser. Tenkte å vise dere hvordan jeg gjør det, og tipse dere om hvilke produkter jeg foretrekker. 


Jeg bruker: 
-Golden regular gel (og foretrekker den matte utgaven).
-Distress stickles "clear rock candy"
-Pensel


Da er det bare å påføre et tynt lag gel med penselen. Forsøk å legg et jevnt lag.


Dypp rosen i glitter og kakk av overskuddet, ellers glitrer du ut hele arbeidsplassen (been there, done that...). Legg til tørk. Det tar ikke lang tid, så til og med jeg som er noe utålmodig fikser å vente litt.
Husk å vask penselen godt! (been there, done that...)


Så vips! Nydelige frostede roser. Jeg bruker å lage noen i ulike farger når jeg først er i gang og griser ut penselen min ;-)



Her er det ferdige resultaten. Har hatt på litt ekstra glitter og perler. Stempelmotivet er hentet fra stempelplaten til DoCrafts som heter "Urban/Reindeer".
Stemplet har jeg fargelagt aldeles enkelt med Promarkers. Kanskje man får litt panikk når stemplene ser så detaljerte ut, men det er ikke vanskelig. Hvis man bruker de tynne pennetuppene man får kjøpt løst, går det veldig fint. Ha Blenderen i bakhånd til "viskelær" om det kommer litt utenfor stempelmotivet. Strømpen har jeg gitt en omgang snø-tekstur.
Håper dere får lyst til å prøve!

Ha en flott søndag, og kos dere i adventstia  ♥

Stor kreativ klem fra Cathrine.

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails