fredag 20. januar 2012

Produkt test av Tsukineko Goosebumps Del 2 av 3♥

Hei alle sammen God Helg! Jeg tenkte litt mere kreativt lesestoff kunne være en grei måte å starte helgen på☺ 

Så her kommer Del 2 av min produkt test av Goosebumps. Jeg klarte rett og slett ikke slutte å prøve ut og teste ideer. Jeg tror enda det vil komme mange flere måter å bruke dette produktet på ettersom man får erfaring med det. Jeg kan bare ikke skryte nok av det, fordi det er så alsidig og spennende rett og slett:)
Som nevnt i Del 1 om Goosebumps skal jeg belyse bruken av Stensiler og Goosebumps. De erfaringene jeg har gjort meg så langt er at Stensiler som er litt for detaljerte, eller med små utskjæringer. Kan være vanskelig å få til å fungerer. Jeg har merket meg at det å spraye direkte på fra en god avstand fungerer best på de mest detaljerte og små stensilene. Man skulle kanskje tro det motsatte, men da vil mediumet Goosebumps bare gli utover og bli uklart. Jeg prøvde også med svamp, altså ha Goosebumps Ranger Cut N' Dry Foam Stamp Pad eller Dabber paint refil cap fungerte veldig bra på de litt store motivstensilene men ikke på de veldig små og detaljerte. Her må man nesten bare prøve seg litt fram. En ting er sikkert, stensiler og Goosebumps er en Match made in heaven, som det heter så fint♥

Tsukineko selger utenom en slags filt topp, som hører til disse Goosebumps sprayflaskene som man kan skru på. Men jeg kan tenke meg at disse fra Tsukineko kan være flott å bruke. Spesielt på intrikate mønster og motiver. Ikke minst til stempling.
TreL har inne både Ranger Foam Pad og Sponge Dauber. Jeg likte veldig godt å bruke enten Foam Pad eller denne refil cap jeg hadde. Fordi jeg kunne bare legge den i litt lunket såpevann etter bruk. Slik at den kunne brukes på nytt ved en senere anledning♥Det som er så genialt med Ranger Foam Pad er at man kan bruke det som en stempelpute! Om det er til Goosebumps eller andre medium. Jeg har brukt distress ink refill og dryppet litt i Foam Pad og voila: min egen lille stempelpute. Ikke minst det at man kan jo blande hvilke farver man vil da:P

Her kommer det endel bilder hvor jeg viser litt av bruksområdet for disse to produktene sammen. Jeg vil også vise bruk av Glimmermist, Perfect pearls og Distress Ink sammens med Goosebumps.
Her har jeg igjen brukt et akvarell ark som bakgrunn. Legger stensilen over og sprayer med Goosebumps fra en ganske stor avstand. Jo lengre fra jo større spredning på teksturen. Mens nærmere vil man få et tykkere og jevnere lag.
Som det står på bildet, kan jo ikke la all Goosebumps herlighetene gå til spille. Så jeg snudde stensilen på en ny bakgrunn. Negativ avtrykk av murstein motiv syns jeg er veldig flott:)

Når Goosebumps var tørket, fikk det et godt lag med Glimmermist. Da jeg bruker akvarell ark lot jeg det trekke inn litt ekstra. Før jeg tørket av det resterende.
På bildet under her har jeg brukt en Mask - Prima - 8,5x6" Fence #550042 på samme måte som jeg gjorde med mursteins stensilen:Template - Crafter's Workshop 12"X12"/Bricks . Dette er i en av mine Art Journal bøkene mine. Bakgrunnen var allerede behandlet med diverse medium, men det gjorde ingenting. Goosebumps festet seg uten problem. Jeg snudde stensilen og brukte baksiden til å lage negativ avtrykk igjen. Denne stensilen er ganske så intrikat og petit, men det fungerte veldig bra syns jeg.
Når Goosebumps var tørket skikkelig sprayet jeg med Colorwash og det fungerte også veldig bra sammen. Hurra for goosebumps som er så allsidig. Dette er virkelig i topp ti av favoritt produkter nå altså!!
På denne Manilla tag'en Tag - Inkssentials Manila Surfaces 20/Pkg #5 hadde jeg lyst å teste ut flere lag med Goosebumps oppå hverandre, mens jeg lot stensilen ligge. Det jeg vil si i ettertid er jeg skulle tatt det litt rolig med påføringen av hvert lag hihi. Men siden det blir som et lim nesten var jeg også redd for at stensilen skulle sette seg fast. Det er lett å se at Goosebumps har her glitt litt ut under stensilen. Men jeg likte det grunge uttrykket det gav. Men vil man bygge mange lag, så bør man heller tenke flere lette lag med Goosebumps. Så det rekker å tørke før man tar på neste lag. Det ble nok tekstur ja hihi. Det mørke grønne rundt sirklene er Perfect Pearls - Forever Green. Jeg malte på et tynt lag med Perfect Pearls tilsatt vann på penselen min.
Så sprayet jeg over med Glimmer Mist - Key Lime 1oz . Det som da skjedde var at Glimmermisten presset Perfect Pearsl rundt selve sirkelene! Slike øyeblikk er uvurderlig, hvor man sitter å ser noe blir skapt man ikke hadde planlagt men som ble veldig kult♥ Det fikk virkelig markert sirkelene skikkelig. Jeg må også få si at Manilla tags er fantastisk å teste teknikker på. Spesielt disse som har et glossy lag på seg. De tåler utrolig mye behandling med prøving og feiling. Uten at de blir ødelagt:)

På denne bakgrunnen har jeg først sprayet bakgrunnen med Glimmer Mist - Turquoise Blue, latt dette tørke, for så å bruke en Template - Crafter's Workshop 12"X12"/Heart og påføre Goosebumps Clear. Lot dette tørke igjen og påførte Distress Ink.
Slik ble det til sist, man ser det er litt glossy finish på det turkise og lilla bakgrunnen. Turkise er Glimmermist og det Lilla er Distress Ink. Jeg tror også at underlaget har mye å si på hvordan hele uttrykket blir. Dette er på akvarell ark og det fører til en mere grov bakgrunn. Enn feks Manilla tag'en over som får et mere rent uttrykk.

Her er samme teknikk, bare med Glimmer Mist - Mel's Diner 1oz bakgrunn og Black Soot Distress Ink oppå Goosebumps. Dette er den matte versjonen. Det hvite mursteinsmotivet nede til venstre. Er Goosebumps som kom over på dette arket, uten at jeg planla det hihi. Men her kan man tydelig se at man kan jobbe lag på lag. Jeg kommer tilbake mere til dette i Del 3 av Produkt Testen:)

Til sist vil jeg vise dere Goosebumps sammens med Perfect Pearls på en annen måte en forrige tag. Denne Craft Tagen Inkssentials Kraft Surfaces 20/Pkg #8  måtte jo få restene av Goosebumps som var igjen etter den andre tagen hihi. Så her ble det da motsatt. Sirklene i seg selv er uten noe medium, mens resten er dekket med Goosebumps og fungerer som resist. Så blandet jeg Perfekt Pearls med vann og malte over. Lot det trekke inn en stund og tørket av det resterende. Jeg brukte Matt Goosebumps, derfor ble den litt "tåkete" Jeg tror ved bruk av Clear Goosebumps ville Craft fargen kommet enda bedre fram.
Noe jeg også har lagt merke til med Goosebumps er at det manipulerer underlaget sitt svært lite. Slik som Glimmermist og lignende våte medium. Kan det føre til at papir, mønsterark, kartong og lignende bøyer seg. Mens Goosebumps vil jeg heller si beskytter underlaget! Slik som med denne Craft Tag'en. Den krøller seg noe lettere enn vanlig manilla tags ved påføring av fuktig medium. Men Goosebumps beskyttet overflaten og tagen krøllet seg lite.Flott hva:)

Jeg har lekt endel med disse Craft tags og vil bare anbefale å legge tag'ene i press over natten, mens de enda er litt fuktige. Da blir de ikke så krøllete☺

Da avslutter jeg her med følgende ord. Siste del, Del 3 vil omhandle blandt annet stempling, overføring☺og lag på lag bruk av Goosebumps. Jeg håper dette gav deg lysten til å leke med både Goosebumps, stensiler/Masks/Sjablonger og mere til. Jeg anbefaler deg også å ta en titt i nettbutikken til TreL nå. Det er kommet en egen kategori for Art Journaling. Og det kommer kontinuerlig nye ting både der og i kategorien Nyheter. *lykkedans*
Varm scrappeklem fra Linn

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker både deg og Goosebumps :) Det er spennende å se hva du får til med dette produktet. En flaske Goosebumps er herved innkjøpt! gleeeeeder meg til å prøve selv. Da er det fram med malinga! Juhuuuu :))

    SvarSlett
  2. Knallstilig Linn!!
    Jeg hadde liksom tenkt at dette ikke var noe for meg, at denne nye tingen gidder jeg ikke prøve, klissete og fælt (har jeg hørt) men du kan jo overbevise da LOL
    Iler inn til del 3 (den første så jeg da den kom)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails