torsdag 23. oktober 2014

Vinter Sølv & Fyldi Karamell

Hei alle sammen <3 
  
Er det noe jeg liker veldi godt, er å kombinere sølv og hvitt, å hvorfor ikke gjør dette på ei eske med masse godt. 

I dag skal jeg vise dere hvordan man kan dekorere toffifee eske på en enkel og delikat måte. 




Det jeg starter med er å måle opp kartongen for å ha runt esken. Dette er målene jeg har brukt:  27,8cm X 17,7cm
Så preger jeg langsiden på 1cm, 3,3cm, 14,4cm, 16,7cm 
Etter dette sverter jeg kantene med sølvstempel. før jeg fester kartongen, legger jeg dobbelsidig tape fra hørne til hjørne på vær side av esken. Når jeg fester kartongen til eskenstarter jeg med å feste den lille bretten på en cm på en av de store sidene på esken. på denne måten tar jeg vekk plasten på en og en side, når jeg bynner å legge karongen runt esken. Når dette er gjort, starter jeg med å pynte fremsiden. 




Jeg kutter sølv kartongen slik at det kommer en hvit kant på utsiden. Denne fester jeg med 3D puter. måler opp hvit kartong, samme som jeg har brukt runt esken, sverter og fester den oppå sølv firkanten. 

Så over til detaljene, har brukt grå netting og ett rutete grå bånd runt begge lagende me kartong. Stemplet jeg har valgt er ett nydeli stempel fra Staz. For å få den litt sølv efekten på stemplet, har jeg valgt å stemple det på Bazzill sin Glazed/stripe kartong. Da får jeg det rette shimmre i stemplet. Når det er tørket, har jeg festet det på enda mer sølv med osteklut og 3D puter i mellom. 






Blomsterne jeg har brukt er fra Papirdesign, og for å få enda litt mer av julefølelsen, har jeg valgt å bruke en dies med fine "juleblad" Bare elsker den diesn, og den passer veldi godt inn i de aller fleste juleprosjekter.
Å Priken over i'en er hvite bling. 



Her er Produktlisten jeg har brukt, med direkte link til Nettbutikken <3 

Bazzill  - Sølv kartong
Bazzill - Glazed/Stripe 
Staz - Jule Stempel
Bånd - Grå med ruter 
Grå Netting
Dies - Jule Blad 
Dies - Runde sirkler 
Dies - Runde Sirkler med "bølger"
Blomster - Hvite Julestjerner 
Blomster -  Små Lilla Blomster
Blomster - Lilla roser 
Blomster - Rufsete Knopper 
Bling - Hvite Halvperler 
Stempelputer - Sølv 
Stempelputer - Sort til Stempler 
Toffifee eske




Da har dere fått enda ett julegave tips fra meg.
Ha en fortsat GOOOD torsdag

Klem fra Silje

2 kommentarer:

  1. wow, kor nydelig.. Du skulle ha holdt kurs i alle de flotte eskene du lager og pynting av esker ♥

    SvarSlett
  2. ÅÅÅ tuuusen takk Jorunn <3 Skal se om æ ikke laga steg for steg på kordan man kan lag eske, å kordan æ gjør d når æ pynta <3

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails