tirsdag 24. januar 2012

Produkt test av Tsukineko Goosebumps Del 3 av 3♥

Stempling, overføring og lag på lag skal jeg vise dere til sist i dag. Er dere klare for flere teknikker wiii! Det må sies Goosebumps tror jeg kan brukes på enda flere måter. Noe så alsidig, jeg gleder meg virkelig til timesvis med leketid med dette mediumet.


Som nevnt i Del 2 fungerer også Ranger og Tsukineko sine svamper veldig godt til dette. Jeg hadde tilfeldigvis en slik Refill Cap fra mine Dabbers liggende. Jeg prøvde også bare trykke stempelet i selve pølen med Goosebumps på mitt Ranger non stick sheet. Men fikk veldig lite kontroll med fordelingen av mediumet i stempelet. Siden det tørker svært fort når det blir et veldig tynt lag. Ble det fort klissete. Så slike svamper er virkelig å foretrekke:)
Så trykk jevnt over stempelet og løft forsiktig opp. Det er utrolig hvor detaljert dette mediumet klarer å få fram fra stempelet.
 Når det er tørket gnikket jeg over med Distress Ink Walnut Stain
Jeg vil tro på et glatt underlag og ikke akvarell ark som jeg har brukt her. Vil teksturen komme enda bedre fram. Men det er virkelig et alsidig medium. Det sitter svært godt og er utrolig lett å jobbe med.
♥♥♥
 Mønsterark er jo både glattere og tynnere. Men Goosebumps og mønsterark trives svært godt sammen. Arket krøllet seg ikke i det hele tatt♥ Eneste jeg oppdaget er at jeg trykket nok litt hardt på stempelet. Siden man ser mediumet har blødd litt utover. Jeg har prøvd å stemple enda mere detaljerte og små stempelmotiv. Og det har vært uten at det har blødd ut slik. Så som Tim Holtz bruker å si:"Det er ikke hjertekompresjon vi holder på med". HIHI, det er et jevnt trykk over stempelet og det holder i lange baner:)
Se så kult da, er ikke det en flott effekt? Og tenk alle mønsterarkene vi har og kartong. Vi kan jo tilføre i bakgrunnen de lekreste detaljer som framhever bakgrunnen. Og har man noen sprayer/mister, H2o, Perfect Pearls, Distress Ink, akvarell blyanter/maling ++ kan man lage de vakreste effekter.
♥♥♥
Det er ingen tvil om at Distress Stains og Goosebumps også liker hverandre svært godt. Eneste å bemerke er den hvite Distress Stains har noe i seg (akrylmaling/vannfaste pigmenter?). Som gjør at Goosebumps virker ikke like godt som en resist. Men de andre fargene jeg har prøvd har fungert meget godt. Og så lettvint da!!
Kontrollert "splatter-effekt" fra et rullestempel jeg har. Det fungerte sååå bra, dette skal jeg gjøre flere ganger hihi! Rundt selve hullet i tagen, har jeg bare gnikket med fingrene litt Goosebumps, og det går også helt fint☺ Utenom at fingrene blir veldig klissete etterpå hihihi!
 ♥♥♥
Da jeg først fikk se om Goosebumps under CHA nyheter. Var det første jeg tenkte på, jeg MÅ prøve med et Tremotiv stempel eller stensil! Det mååå jo bare bli bra!! Og jeg vil påstå det levde opp til mine forventinger og mere til. Det jeg syns er så kjekt med slike produkter er også hvor godt Goosebumps går overens med produkter allerede på markedet. Det ene utelukker ikke det andre, men supplerer og sammen skaper det fantastiske effekter.
 Tag'en over her er av kraft kartong, derfor den grove strukturen i bakgrunnen. Men det gav et flott grunge uttrykk og nesten litt rustikk over seg:)
Tag'en over her var på en Manilla tag som har en glatt overflate. Det var virkelig magisk å se hvordan Goosebumps flyttet Distress Inken slik, det gav til og med skygger og highlights i treet. 
♥♥♥
Neste teknikk under her leste jeg om inne hos Tsukineko. De har en flott Pdf fil som viser forskjellige tips til hvordan å bruke Goosebumps. Eneste jeg syns var skuffende var at bildene var så små og viste ingen teknikker. MEN de var virkelig flotte for å komme i gang:)

Veldig viktig å huske på når man stempler i Goosebumps og du gjerne stempler flere ganger på rad. Så husk å tørk av stempelet med tørkepapir mellom hver stempling. Ellers vil ikke stempelet løfte av Goosebumps effektivt.
Her var jeg kjempespent på om det fungerte hihi! Jeg vil og tro Glimmermist vil være et flott produkt å prøve denne teknikken med:)
Pga av laget ikke var jevnt fordelt ble det farger i "furene" i tillegg til hvor jeg har stemplet i mediumet.
Som jeg skrev på bildet ble jeg ikke helt fornøyd. Men tror nok det må litt øving til, jeg hadde nok både et for tykt lag og effekten ble nok noe fraværende da jeg gjorde dette på et hvitt underlag. Nå har jeg tenkt i ettertid at å gjøre dette oppå fargede underlag kan gi veldig mye kule effekter. Når man da tilfører enten Glimmermist eller lignende oppå. Jeg skal absolutt leke med denne metoden i en av mine Art journal bøker♥
♥♥♥
Såå skjedde noe morsomt!! Hell i uhell vil jeg si. Fordi jeg jobbet med Goosebumps i timesvis og sprayet hit og dit. Så hadde jeg noen gamle kopiark med utskrifter på. Her resirkulerer vi alt av dokumenter og slikt før det skal i søpla hehe. Så jeg hadde da tatt vare på noen utskrifter og brukte dem til å beskytte rundt sprayflatene. Vel da hadde to av disse arkene i etterkant satt seg fast i hverandre. Så jeg drar de fra hverandre og ser JØSS den overfører jo teksten jo til det andre arket. Jeg ble jo selvfølgelig oppglødd og gira. Og hoppet på med overføring av bokark. OG det må jeg få si det er vel det letteste jeg har vært borti. Jeg som har holdt på med overføring i lang lang tid. Så noe slikt da så enkelt og tørker sååå fort!!
 Så jeg sprayet litt på bokarket mitt, klart dette blir speilvendt men kult alikavel. Jeg kunne også brukt svampen min og smurt utover. Er nok egentlig enklere, men i min iver hihi så tok jeg flasken og satt i gang!
 Man trenger ikke å gni hardt altså, ikke som med Rubons hihi. Men mere stryke over og kjenne at det er jevnt fordelt.

 Her kan dere se resultatet. Gjorde dette både med clear og matt for å se om begge kunne brukes til dette:)

Gøy eller hva?? Snakk om alt i ett produkt♥
Sist vil jeg vise dere den største gleden med dette produktet. Og det er å jobbe lag på lag med Goosebumps er vidundelig lett og gir kule og effektfulle detaljer.
Det var utrolig lett å skape dette utrykket. Stemple og male over lagvis slik var kjempeenkelt og tok ikke lang tid. Som sagt Goosebumps er også for de "utålmodige" som syns tørketid kan være noe herk hihi! 
Man kan jo såklart også oppnå noe lignende med Clear Embossing,men jeg vil påstå det ikke blir det samme. Noe lignende jo, men like kult, med tekstur, like enkelt og fleksibelt? Nei tror ikke det. Jeg må si avslutningsvis at jeg er helt betatt av Goosebumps jeg. Nå har jeg fått skaffet meg Goosebumps Shimmer også. Og gleder meg å bli like godt kjent med det som sine med"søstre" hihi! Det er lykkerus når produsenter kan skape slike nye medium som kan utvikle våre evner enda mere. Og ikke minst la vår fantasi og inspirasjon utvikle kreativiteten i oss til å skape enda morsommere kreasjoner :)

Forhåpentligvis kan jeg få vist dere noen flotte effekter av Shimmer Goosebumps i nærmeste framtid. Jeg gleder meg ihvertfall til mange timer med disse sprayflaskene♥

Da var denne produkt testen avsluttet for denne gang. Jeg håper det gav noen ideer og inspirsjon. Men ikke minst et lite innblikk i hva Goosebumps er og dens alsidighet.

Scrappehilsen fra Linn

Har du ikke lest de andre delene, trykk her: Del 1 og Del 2

4 kommentarer:

  1. OMG som du trikser og mikser. Utrolig kule effekter med dette mediumet, og flott tutorial :)

    SvarSlett
  2. Takk for utrulig bra gjennomganger. Likte spesielt godt det med muligheten for transfer (dersom en skriver teksten sjølv og gjer denne speilvendt vil det jo bli rett på sida når du overfører - må teste :)). Kule effekter sammen med stempler også. Må prøves skjønner eg :)

    SvarSlett
  3. Blir kjempeinspirert av deg! Har nettopp vært og hentet en Goosebump spray. Tenkte å prøve den matte... Du har virkelig lagen en flott tutorial Linn :))

    SvarSlett
  4. åhhh så kos dere likte dette. Var redd jeg ble vel detaljert og litt for basisk. MEN det er noe å se det bli gjort, da bobler man lettere over med inspirasjon hihi! Jaaa Stine tenk da, overføring altså! tenk da hva annet dette må gå an å prøve på! jeg ser virkelig en ny verden av teknikker åpner seg her♥ Når influensaen er over skal jeg dypdykke i Shimmer versjonen. Jeg prøvde den såvidt og det er IKKE som glitter eller glimmermist, vanskelig å forklare. Men ohhh jeg forstår godt de kom med tre forskjellige typer for å si det sånn hihi!

    Da blir det flere produkttester framover og bare kom med tilbakemeldinger på hva som funker og ikke♥

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails